Înapoi la Structura Primăriei
Vezi atribuțiile tuturor departamentelor primăriei
DISPOZITII GENERALE
Art. 32. (1) Compartimentul Audit Public Intern este o structură de specialitate, organizată sub forma unui compartiment din cadrul structurii organizatorice a aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Brad, cuprinde 2 (două) posturi de funcționari publici de execuţie şi asigură activitatea de audit public intern la nivelul instituției.
(2) Obiectivul general al auditului public intern vizează în principal îmbunătățirea managementului entităților/structurilor auditate prin furnizarea de activități de asigurare și activități de consiliere.
(3) Misiunea Compartimentului Audit Public Intern este de a acorda consultanță și asigurări privind eficacitatea sistemelor de management al riscurilor, de control și de guvernanță, contribuind la obținerea plusvalorii și oferind recomandări pentru îmbunătățirea acestora.
PRINCIPALELE ATRIBUŢII
Atribuții pe linie de audit public intern:
- elaborarea/actualizarea normelor metodologice specifice Primăriei Municipiului Brad privind exercitarea activității de audit public intern, cu avizul UCAAPI, iar în cazul entităților publice subordonate, respectiv aflate în coordonarea sau sub autoritatea altei entități publice, cu avizul acesteia;
- elaborarea/actualizarea Cartei auditului intern, în conformitate cu prevederile Legii nr. 672/2002 privind auditul public intern, republicată, cu modificările ulterioare, document oficial care prezintă misiunea, competența și responsabilitățile auditului intern;
- elaborarea Proiectului planului multianual de audit public intern, de regulă pe o perioadă de 4 ani și, pe baza acestuia, Proiectul planului anual de audit public intern, pe baza evaluării riscului asociat diferitelor structuri, activități, programe/proiecte sau operațiuni, precum și prin preluarea sugestiilor conducătorului entității publice și ținând cont de recomandările Curții de Conturi a României;
- realizarea activităților de audit public intern pentru a evalua dacă sistemele de management financiar și control ale entității publice sunt transparente și sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficientă și eficacitate;
- realizarea activităților de consiliere, menite să adauge valoare și îmbunătățirea proceselor guvernanței în instituția publică, fără ca auditorul intern să-și asume responsabilități manageriale;
- efectuarea, cu aprobarea conducătorului entității publice, a misiunilor de audit ad-hoc, considerate misiuni de audit public intern cu caracter excepțional, necuprinse în planul anual;
- exercitarea auditului public intern asupra tuturor activităților desfășurate în cadrul Primăriei Municipiului Brad și a structurilor din subordinea Consiliului Local al Municipiului Brad, cel puțin o dată la 4 ani, inclusiv în entitățile aflate în subordine/în coordonare/sub autoritate, cu privire la formarea și utilizarea fondurilor publice, precum și la administrarea patrimoniului public; prioritizarea misiunilor de audit public intern pe baza analizei de risc și a solicitărilor Curții de Conturi a României;
- informarea UCAAPI despre recomandările neînsușite de către conducătorul entității publice auditate, precum și despre consecințele acestora, transmiterea la UCAAPI/ organul ierarhic superior a sintezelor recomandărilor neînsușite de către Conducătorul entității publice auditate și a consecințelor neimplementării acestora, însoțite de documentația relevantă;
- raportarea către conducerea Primăriei Municipiului Brad a constatărilor, concluziilor și recomandărilor rezultate din activitățile sale de audit;
- elaborarea raportului anual al activității de audit public intern, care prezintă modul de realizare a obiectivelor compartimentului;
- raportarea imediată către conducătorului entității publice și către structura de control intern abilitată, pentru a se continua verificările și a se lua măsurile care se impun, în cazul identificării unor iregularități sau posibile prejudicii;
- verificarea și raportarea către UCAAPI sau către organul ierarhic superior, după caz, asupra progreselor înregistrate în implementarea recomandărilor;
- asigurarea evaluării independente și obiective a activităților desfășurate în cadrul Primăriei Municipiului Brad și a instituțiilor din subordinea/coordonarea Consiliului Local al Municipiului Brad pentru îndeplinirea obiectivelor acestora, inclusiv evaluarea sistemului de control intern managerial;
- verificarea respectării normelor, instrucțiunilor precum și a Codului privind conduita etica în cadrul compartimentelor de audit intern din entitățile publice subordonate, aflate în coordonare sau sub autoritate și inițierea de măsuri corective necesare, în cooperare cu conducătorul entității publice în cauză;
- asigurarea implementării și funcționării controlului intern la nivelul Compartimentului Audit Public Intern;
- interdicția de a efectua auditarea programelor și proiectelor finanțate integral sau parțial de Uniunea Europeană în care personalul compartimentului este implicat în implementarea acestora, conform art. 22, alin (4) din Legea nr. 672 din 19 decembrie 2002( republicată);
- realizarea altor activități atribuite pe baza de dispoziție a Primarului Municipiului Brad, cu respectarea prevederilor legale.