Înapoi la Structura Primăriei
Vezi atribuțiile tuturor departamentelor primăriei
Art. 37. Compartimentul Buget, Finanţe, Contabilitate răspunde de punerea în aplicare a legislaţiei în domeniul financiar contabil şi de păstrarea confidenţialităţii în legătură cu faptele, documentele sau informaţiile de care ia cunoştinţă în exercitarea funcţiei.
PRINCIPALELE ATRIBUŢII
- asigurarea plății cheltuielilor prin emiterea instrumentelor de plată: CEC, ordine de plată pentru cheltuieli de personal, materiale şi de capital;
- înregistrarea în contabilitate a operațiunile de încasări și plati în numerar conform registrului de casă;
- întocmirea notelor contabile;
- introducerea documentelor de încasări și plăti prin Trezorerie pentru întocmirea balanţei de verificare lunară (venituri + cheltuieli) pentru conturile: 51.02. Autorități executive și titlul cheltuieli de capital al tuturor capitolelor bugetare;
- introducerea în contabilitate a facturilor emise pentru toate obiectivele de investiții;
- realizarea execuţiei bugetare a veniturilor şi cheltuielilor lunare pentru întocmirea dării de seamă şi a bilanţului contabil pentru conturile menţionate anterior;
- asigurarea evidenţei gestiunii mijloacelor fixe şi a amortizarii acestora precum și evidenta obiectelor de inventar, astfel încat sâ răspundă cerințelor privind asigurarea controlului acestora;
- operarea în programul de salarizare a calculului salariilor în vederea întocmirii statelor de plata și efectuarea viramentului pe carduri a salariilor la bancile corespunzătoare;
- întocmirea lunară a notelor de contabilitate pentru evidența salariilor pe surse de finanțare și articole bugetare;
- înregistrarea operațiunilor contabile privind plățile salariilor pe surse de finanțare și articole bugetare;
- efectuarea și ținerea evidenței reținerilor lunare (ct. 427 și 428), prin întocmirea situațiilor lunare pe baza documentelor primite în vederea efectuării reținerilor și transmiterea acesteia la Compartimentul Resurse Umane în vederea introducerii reținerilor în statul de plată; ține evidenta componentei contului 427 și 428;
- întocmirea lunară a situației privind monitorizarea cheltuielilor de personal;
- organizarea efectuării inventarierii anuale sau de cate ori este nevoie a bunurilor materiale și valorilor bănești ce aparțin Municipiului Brad și administrarea corespunzătoare a acestora;
- întocmirea angajamentelor și ordonanțărilor pentru plățile prin casierie și a plăților privind cheltuielile de capital;
- alocarea și gestionarea fondurilor nerambursabile, respectiv verificarea documentelor depuse și a raportărilor intermediare și finale în conformitate cu Legea 350/2005 privind regimul finanțărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activități nonprofit;
- efectuarea operațiunilor în sistemul de raportare FOREXEBUG;
- exercitarea activității de control financiar preventiv propriu, pe perioada nedeterminată în conformitate cu Dispoziția Primarului Municipiului Brad nr.181/2021 cu modificările și completările ulterioare și activitatea de coordonare a controlului financiar preventiv propriu, pe perioadă nedeterminată, în conformitate cu Dispoziția Primarului Municipiului Brad nr. 179/2022 cu modificările și completările ulterioare;
- efectuarea deschiderilor de credite bugetare în limita sumelor aprobate în buget la partea de credite;
- asigurarea evidenţei angajamentelor bugetare şi legale;
- întocmirea balanţei de verificare lunară (venituri+cheltuieli) pentru conturile: 54.02. Serv.evidenţa persoanelor; 67.02. Cultură, recreere, religie; 70.02. Gospodărire comunală; 70.15. Piaţă şi parcări;
- asigurarea evidenţei Registrului Jurnal și a Registrului Inventar;
- întocmirea bugetul de venituri şi cheltuieli a unităţilor subordonate;
- asigurarea evidenţei extrabugetare a distribuţiei laptelui praf;
- întocmirea ordinelor de plată privind salariile şi alte plăţi efectuate, din cont;
- urmărirea recuperării sumelor nedatorate și/sau plătite în mod necuvenit;
- întocmirea dispozițiilor bugetare și urmărirea activității de alocare a creditelor bugetare destinate copiilor cu nevoi speciale, a burselor școlare și a transportului cadrelor didactice;
- verificarea lunară a actelor financiar-contabile precum și a stocului biletelor forfetare și a chitanțelor din gestiunea Serviciului Public de Desfacere Han, Piață și Obor și a altor gestiuni unde se fac încasări de venituri proprii.