Înapoi la Structura Primăriei
Vezi atribuțiile tuturor departamentelor primăriei
DISPOZIŢII GENERALE
Art. 44. Compartimentul Comercial este un compartiment funcţional din cadrul Direcţiei Tehnice ce cuprinde două posturi de funcţionari publici de execuţie şi asigură aplicarea prevederilor legale referitoare la activităţile comerciale pentru Municipiul Brad.
PRINCIPALELE ATRIBUŢII
- verificarea dacă comercianţii efectuează acte de comerţ cu îndeplinirea condiţiilor prevăzute de lege şi dacă desfăşoară activităţi comerciale în locurile şi cu respectarea obiectului activităţilor înscrise în autorizaţia de funcţionare sau actul de înştiinţare ori a condiţiilor cuprinse în licenţe şi brevete;
- urmărirea dezvoltării ordonate a comerţului şi desfăşurării activităţilor comerciale în locurile autorizate de Primăria Municipiului Brad;
- întocmirea autorizaţiilor de funcţionare pentru spaţiile destinate desfăşurării activităţilor comerciale de alimentaţie publică, prestări servicii şi producţie, urmărind încadrarea în profilul de activitate stabilit şi eliberarea autorizaţiilor de funcţionare pentru aceste unităţi;
- analizarea cererilor privind modificarea ori completarea autorizaţiilor, ca urmare a documentelor suplimentare;
- întocmirea evidenţei tuturor agenţilor economici din localitate care desfăşoară activităţi comerciale de alimentaţie publică, prestări servicii şi producţie, colaborând în acest sens cu Serviciul Administrarea Domeniului Public şi Privat;
- constatarea conformității modului de desfăşurare a activităţilor de comerţ şi prestări servicii cu documentele depuse la Primăria Municipiului Brad în vederea avizării eliberării de autorizaţii/acorduri/avize de funcţionare;
- colaborarea cu organele de control şi îndrumare pe linia serviciilor comerciale, stabilind de comun acord cu acestea măsurile ce se impun pentru respectarea legii;
- sesizarea, când este cazul, a organelor abilitate în legătură cu neajunsurile constatate în vederea intrării în legalitate şi în termenele stabilite;
- verificarea şi menţinerea sub supraveghere a agenţilor economici care, prin activitatea lor, perturbă ordinea şi liniştea publică;
- primirea şi verificarea documentaţiilor în vederea obţinerii declaraţiei tip unitate de alimentaţie publică privind clasificarea;
- efectuarea controalelor în vederea stabilirii compatibilităţii documentelor depuse cu situaţia existentă la locul desfăşurării activităţilor comerciale;
- încheierea şi urmărirea realizării contractelor de sponsorizare în colaborare cu Serviciul
Administrarea Domeniului Public şi Privat;
- constatarea contravenţiilor la dispoziţiile legale şi aplicarea sancţiunilor contravenţionale date în competenţă prin lege, pentru nerespectarea regulilor generale de comerţ, vânzare, circulaţie şi transportul mărfurilor a căror bunuri şi produse, care în condiţiile legii constituie activităţi de comerţ;
- propunerea organelor competente privind suspendarea autorizaţiei de funcţionare sau, după caz, retragerea acesteia dacă se constată încălcarea prevederilor din autorizaţie sau a dispoziţiilor legale privind desfăşurarea activităţii respective;
- îndeplinirea oricărei atribuţii privind controlul comercial stabilite prin dispoziții ale Primarului Municipiului Brad;
- eliberarea şi avizarea autorizaţiilor de funcţionare ale agenţilor economici, verificând punctele de lucru de pe raza municipiului Brad, conform legislaţiei în vigoare;
- asigurarea încadrării pe tipuri a unităţilor de alimentaţie publică neincluse în structurile de primire turistice;
- urmărirea modului de organizare a comerţului în pieţele din municipiul Brad;
- urmărirea dezvoltării armonioase pe raza municipiului Brad a unităţilor comerciale.