Înapoi la Structura Primăriei
Vezi atribuțiile tuturor departamentelor primăriei
DISPOZITII GENERALE
Art. 31. (1) Persoanele care pot ocupa funcția de Administrator Public, de regulă, trebuie să fi absolvit studii superioare economice, administrative, tehnice sau juridice;
(2) Numirea în funcție a Administratorului Public se face prin dispoziția Primarului Municipiului Brad, care are ca anexă un contract de management, cu respectarea cerințelor specifice prevăzute la art. 543 din Codul administrativ;
(3) Contractul de management se încheie între Primarul Municipiului Brad și Administratorul Public pe durată determinată. Durata contractului de management al Administratorului Public nu poate depăși durata mandatului Primarului Municipiului Brad în timpul căruia a fost numit;
(4) În baza contractului de management, Administratorul Public poate îndeplini atribuții de coordonare a unor compartimente ale aparatului de specialitate sau a serviciilor publice de interes local.
(5) Administratorul Public îndeplinește atribuțiile delegate de către Primarul Municipiului Brad, în limitele impuse de către acesta, respectiv poate să îndeplinească, în condițiile legii, una sau mai multe dintre atribuțiile enumerate mai jos:
- coordonarea aparatului de specialitate al Primarul Municipiului Brad și al serviciilor publice de interes local;
- îndeplinirea atribuțiilor de ordonator principal de credite delegat;
- îndeplinirea oricăror alte atribuții în domenii specifice instituției și postului încredințate de Primarul Municipiului Brad prin act administrativ;
- elaborarea și aplicarea strategiilor specifice în măsură să asigure desfășurarea în condiții performante a activității curente și de perspectivă a instituției;
- prezentarea, ori de câte ori este necesar, a situației economico-financiare, a modului de realizare a obiectivelor și a indicatorilor, inclusiv a măsurilor pentru optimizarea activității instituției, precum și cele prevăzute în anexa la contractul de management;
(6) Administratorul Public are următoarele atribuții specifice:
- îndeplinirea atribuțiilor de coordonare a următoarelor servicii publice de interes local și structuri din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Brad:
-
- Direcția Tehnică, Direcția Arhitect Șef
- Serviciul Buget, Finanțe, Contabilitate, Taxe și Impozite Locale
- propunerea de măsuri pentru îmbunătățirea calității serviciilor pe care le coordonează și informarea Primarului Municipiului Brad cu privire la modul de îndeplinire a obligațiilor angajaților din aceste servicii;
- urmărirea punerii în aplicare a hotărârilor Consiliului Local și a dispozițiilor Primarului Municipiului Brad, în domeniile în care are stabilite atribuții prin contractul de management;
- asigurarea îmbunătățirii comunicării și cooperării între structurile care se află în coordonarea sa, între acestea și Consiliul Local și celelalte instituții publice locale, societăților de interes local, ori alte autorități ale administrației publice locale;
- coordonarea și menținerea relației de activitate cu instituțiile din învățământ de pe raza municipiului Brad și cu societățile comerciale de interes local, cu partenerii publici și privați ai autorităților locale;
- are calitatea de ordonator principal de credite îndeplinind toate atribuțiile generale și specifice acestei calități prevăzute de lege, cu privire la toate operațiunile financiare, fără limită sau condiții. Astfel, devine ordonator principal de credite delegat, exercitând atribuțiile delegate, în numele Primarului Municipiului Brad și nu în nume propriu, asupra oricăror operațiuni ce revin ordonatorului principal de credite, potrivit legii;
Ordonatorul principal de credite delegat răspunde de:
- urmărirea modului de realizare/încasare a veniturilor;
- angajarea, lichidarea, ordonanțarea cheltuielilor în limita creditelor bugetare aprobate și a veniturilor bugetare posibil de încasat, în condițiile și limitele legii;
- integritatea bunurilor aflate în proprietatea orașului;
- organizarea sistemului de monitorizare a programului de achiziții publice și a programului de investiții publice;
- alte atribuții specifice ordonatorului principal de credite, stabilite de dispozițiile legale.
Categoriile de cheltuieli aferente bugetului local asupra cărora ordonatorul principal de credite delegat își exercită atribuțiile sunt cele prevăzute de Legea nr. 273/2006, cu modificările și completările ulterioare. Se supun aprobării ordonatorului principal de credite delegat numai acele operațiuni ce sunt însoțite de viza de control financiar preventiv propriu. În exercitarea atribuțiilor sale, ordonatorul principal de credite delegat poate solicita sprijin contabilului șef, auditorului din cadrul instituției și altor funcționari cu atribuții tangențiale/similare, în conformitate cu prevederile legale;
- luarea de măsuri pentru organizarea executării și executarea în concret a activităților din domeniile ce au fost delegate, spre a fi coordonate;
- urmărirea și participarea la elaborarea și supunerea spre aprobare Primarului Municipiului Brad și Consiliului Local a proiectul bugetului de venituri și cheltuieli;
- urmărirea întocmirii și supunerea spre aprobare, de către structura cu atribuții, a situației execuției bugetare;
- urmărirea ca structurile din subordine să respecte legislația în materie de acordare a unor ajutoare de stat;
- urmărirea modului de elaborare și participarea la întocmirea proiectului programului de investiții publice, precum și rectificări ale acestuia, care va fi anexat la bugetul de venituri și cheltuieli, indiferent de sursa de finanțare, în conformitate cu prevederile normelor legale privind finanțele publice locale;
- identificarea, prin structurile subordonate, a necesarului lucrărilor de investiții și reparații ce urmează a se efectua la clădirile din patrimoniul municipiului, urmărind întocmirea documentației tehnico-economice, în condițiile legii, și implicit realizarea reparațiilor și a investițiilor necesare pentru spațiile cu destinație de clădiri administrative;
- realizează propuneri pentru efectuarea de studii de prefezabilitate și/sau de fezabilitate, în colaborare cu serviciile de specialitate din domeniul în care se solicită acțiunea;
- sesizarea comisei de disciplină, respectiv angajatorului, în cazul săvârșirii unor abateri disciplinare de către funcționarii publici și personalul contractual cu privire la care are atribuții de coordonare;
- sprijinirea Primarului Municipiului Brad și luarea măsurilor pentru asigurarea realizării lucrărilor necesare conformării cu prevederile angajamentelor asumate în procesul de integrare europeană în domeniul protecției mediului și gospodăririi apelor pentru serviciile furnizate cetățenilor si a respectării contractelor de finanțare europene și de la bugetul statului, încheiate de Municipiul Brad, în scopul realizării de investiții, achiziționării de produse ori servicii, în scopul dezvoltării municipiului și a zonei;
- urmărirea graficului de realizare a contractelor încheiate și luarea măsurilor necesare îndeplinirii clauzelor contractuale, inclusiv prin propuneri de modificare a contractelor, în condițiile legii, dacă acest lucru se impune pentru realizarea obiectivului;
- după atribuirea contractelor de lucrări, urmărirea, prin intermediul structurilor pentru care are atribuții de coordonare, a modului de realizare a lucrărilor rezultate din astfel de contracte, inclusiv calitatea acestora;
- participarea la recepțiile parțiale și recepțiile finale la terminarea lucrărilor, iar, în cazul constatării unor abateri de la contract, documentația tehnică sau lege, luarea măsurilor legale care se impun;
- înaintarea de propuneri către Primarul Municipiului Brad cu privire la proiecte de investiții, în condițiile legii;
- pentru exercitarea corespunzătoare a atribuțiilor sale, colaborarea cu celelalte servicii publice locale si deconcentrate, precum și cu consiliul local, societățile și instituțiile publice de interes local;
- urmărirea rezolvării reclamațiilor, sesizărilor, cererilor adresate structurilor coordonate, asigurând aplicarea corectă a dispozițiilor legale;
- informarea permanentă cu privire la noutățile și modificările legislative în materie de drept administrativ-administrație publică locală;
- preocuparea permanentă de creșterea gradului individual de profesionalism şi luarea măsurilor pentru creșterea profesionalismului salariaților din structurile coordonate;
- analizarea oportunității și legalității programelor și a obiectivelor de investiții publice propuse a fi realizate;
- urmărirea întocmirii documentațiilor tehnico-economice și luarea măsurilor pentru aprobarea acestora în condițiile legii;
- urmărirea respectării legislației în materie de achiziții publice de către structurile coordonate, în procesul de atribuire a contractelor;
- luarea măsurilor pentru realizarea la parametrii calitativi și cantitativi prevăzuți de lege a serviciilor de utilitate publică;
- dispunerea, în condițiile legii, a măsurilor necesare întreținerii domeniului public și privat al municipiului, la nivelul calitativ si cantitativ prevăzut de lege și actele administrative ale autorității deliberative;
- înaintarea de propuneri către Primarul Municipiului Brad privind îmbunătățirea sistemelor serviciilor de utilitate publică, investițiilor în materie, dezvoltarea infrastructurii acestora, în condițiile legii.
- verificarea modului de gestionare a bunurilor mobile şi imobile din patrimoniul primăriei, precum și materialele aprovizionate;
- verificarea modului în care se derulează contractele pentru utilități la spațiile administrate și luarea măsurilor, în condițiile legii, pentru reducerea costurilor;
- realizarea de propuneri pentru încheierea unor contracte ce cuprind prestări servicii și utilități necesare primăriei;
- supravegherea, prin structura tehnică din subordine, a lucrărilor de reparații efectuate în sediile aparținând primăriei și instituțiilor publice;
- luarea măsurilor pentru ca structura de administrare a domeniului public și privat și celelalte structuri cu atribuții să întocmească și să gestioneze o bază de date cuprinzătoare cu privire la toate informațiile legate de imobile, străzi, inclusiv cele situate în zone nou înființate, precum și atribuirea de denumiri noilor străzi, realizarea unei baze de date și informații urbane (hărți, schițe, planuri cadastrale, documentații și planuri de urbanism și amenajarea teritoriului);
- înaintare de propuneri către Primarul Municipiului Brad, pe baza unor programe de perspectivă, privind îmbunătățirea dotărilor stradale, înfrumusețarea teritoriului administrat, extinderea rețelelor de electricitate, a surselor de alimentare cu apă potabilă, a rețelelor de aducțiune şi a celor de canalizare, a drumurilor și a altor lucrări publice necesare pe raza municipiului;
- efectuarea de propuneri Primarului Municipiului Brad privind strategii și planuri de măsuri pentru prevenirea efectelor fenomenelor meteorologice periculoase (inundații, înzăpeziri etc.) și pentru rezolvarea operativă a problemelor legate de deszăpeziri, calamități;
- urmărirea utilizării și conservării domeniului public conform destinațiilor stabilite prin programul de sistematizare a teritoriului, prin dispoziții și hotărâri ale autorităților executive și deliberative ale administrației locale;
- urmărirea derulării programelor de perspectivă cu privire la efectuarea studiilor de fezabilitate și a studiilor de amenajări teritoriale și dotări edilitar-urbane în municipiu;
- înaintarea de propuneri către Primarul Municipiului Brad privind măsurile de rezolvare a problemelor edilitare, gospodărești;
- inspectarea teritoriului pentru depistarea deficiențelor în serviciile și lucrările de gospodărire comunală și intervenirea la serviciile și la societățile care administrează rețelele edilitare pentru remedierea lor;
- verificarea, personal și prin structurile cu atribuții, a efectuării în bune condiții și la termenele stabilite a lucrărilor de întreținere a rețelelor de termoficare, de apă, canalizare, a străzilor și trotuarelor, curățenia căilor publice, programul de deszăpezire;
- îndeplinirea și a altor atribuții specifice postului, care se stabilesc de către Primarul Municipiului Brad.