Înapoi la Structura Primăriei
Vezi atribuțiile tuturor departamentelor primăriei
Art. 59. Compartimentul Cadastru, Topometrie funcționează în structura organizatorică a Direcției Arhitect Șef și răspunde de punerea în aplicare a legislației în domeniul cadastrului și publicității imobiliare în municipiul Brad.
PRINCIPALELE ATRIBUȚII
- îndeplinirea atribuțiilor specifice ce revin instituției rezultate din prevederile Legii nr. 7/1996, republicată, – Legea cadastrului și publicității imobiliare, republicată cu modificările și completările ulterioare;
- întocmirea documentațiilor cadastrale și trasarea în teren a punctelor de contur ale imobilelor proprietatea Municipiului Brad;
- ridicarea documentelor de la O.C.P.I Hunedoara/ B.C.P.I Brad;
- executarea măsurătorilor topografice si cadastrale, măsurătorilor GPS , integrarea datele provenite din măsurători si alte metode de achiziție de date;
- efectuarea de măsurători la orice suprafață de teren solicitată de conducerea primăriei;
- procesarea datelors obținute pe teren folosind programe software dedicate;
- crearea și întreținerea bazei de date privind cadastrul imobiliar;
- asigurarea unei bune desfășurări a lucrărilor de înregistrare sistematică a terenurilor din extravilan în sistemul integrat de cadastru și carte funciară, pe sectoare cadastrale, conform prevederilor Legii nr. 7/1996, republicată , cu modificările și completările ulterioare din cadrul Programului de Cadastru și Carte Funciară;
- stocarea bazelor de date cu terenurile din cadastrul imobiliar edilitar și de construire a băncilor de date urbane;
- realizează propuneri privind întocmirea documentațiilor cadastrale;
- centralizarea și gestionarea documentației cadastrale;
- gestionarea bazei de date ce cuprinde evidența proprietății imobiliare pe raza municipiului Brad conform registrului cadastral al parcelelor, al proprietarilor, al corpurilor de proprietate;
- constituirea și actualizarea evidenței terenurilor care fac parte din domeniul public sau privat al Municipiului Brad;
- participarea la efectuarea măsurătorilor și a constatărilor în teren în vederea efectuării expertizelor tehnice dispuse de instanțele de judecată;
- deplasarea în teren pentru participarea la expertize ce se desfășoară în dosarele civile și exprimare punct de vedere tehnic pentru serviciul contencios
- analizarea documentațiilor de alipire, dezlipire, modificarea limitei de proprietate, reconstituirea cărții funciare pierdute, distruse sau sustrase, comasare, redistribuire, a documentațiilor de întăbulare și parcelare în concordanța cu înscrierile din cartea funciară;
- efectuarea intabulării unor imobile proprietate publică/privată a localității;
- determinarea prin măsurători și întocmirea unor schițe de plan a suprafețelor unor terenuri /clădiri;
- participarea la inventarierea anuală a terenurilor proprietate publică și privată a Municipiului Brad;
- asigurarea păstrării documentației topografice (planuri, cadastrale, documentații de înscriere a imobilelor proprietatea publică și privată a Municipiului Brad, precum și sectoarele cadastrale efectuate);
- efectuarea prelucrării datelor topografice luate din teren pentru crearea, modificarea și realizarea hărților topografice și alte reprezentări grafice ale U.A.T. Brad;
- participararea la elaborarea Nomenclaturii stradale pe U.A.T. Brad;
- întocmirea memoriilor tehnice.