Înapoi la Structura Primăriei
Vezi atribuțiile tuturor departamentelor primăriei
DISPOZIŢII GENERALE
Art. 45. Compartimentul Unitatea Locală de Monitorizare a Serviciilor Comunitare de Utilităţi Publice este un compartiment funcţional din cadrul Direcței Tehnice, cuprinde un post de natură contractuală de execuţie şi asigură aplicarea legislaţiei privind monitorizarea serviciilor comunitare de utilităţi publice de pe raza municipiului Brad.
PRINCIPALELE ATRIBUŢII
- fundamentarea concluziilor şi consemnărilor din rapoartele de specialitate în mod obiectiv, exclusiv pe documentele analizate;
- transmiterea la A.N.R.S.C. a oricăror date sau informaţii solicitate despre activitatea desfăşurată;
- respectarea măsurilor de conformare stabilite în notele de constatare de către agenţii constatatori ai A.N.R.S.C. cu ocazia efectuării controalelor planificate sau neplanificate;
- supunerea la control și asigurarea punerii la dispoziţia agenţilor constatatori ai A.N.R.S.C a datelor şi informaţiilor solicitate în timpul desfăşurării acţiunii de control;
- urmărirea, în colaborare cu operatorii existenţi, a aplicării strategiilor locale pentru accelerarea dezvoltării serviciilor comunitare de utilităţi publice privind alimentarea cu apă potabilă, canalizarea şi epurarea apelor uzate, colectarea şi evacuarea apelor pluviale, producţia, transportul, distribuţia şi furnizarea energiei termice în sistem centralizat, salubrizarea municipiului Brad;
- monitorizarea rezultatelor fiecărui operator şi propunerea de măsuri de îmbunătăţire a criteriilor de performanţă;
- urmărirea îndeplinirii clauzelor la contractele de delegare a gestiunilor serviciilor comunitare de utilităţi publice privind alimentarea cu apă potabilă, canalizarea şi epurarea apelor uzate, colectarea şi evacuarea apelor pluviale, producţia, transportul, distribuţia şi furnizarea energiei termice în sistem centralizat şi salubrizarea municipiului Brad;
- participarea activă la elaborarea şi aprobarea regulamentelor serviciilor publice, a caietelor de sarcini şi a contractelor de furnizare a serviciilor de utilităţi publice privind alimentarea cu apă potabilă, canalizarea și epurarea apelor uzate, colectarea şi evacuarea apelor pluviale, producţia, transportul, distribuţia şi furnizarea energiei termice în sistem centralizat şi salubrizarea municipiului Brad;
- primirea notificărilor operatorilor de servicii publice privind alimentarea cu apă potabilă, canalizarea şi epurarea apelor uzate, colectarea şi evacuarea apelor pluviale, producţia, transportul, distribuţia şi furnizarea energiei termice în sistem centralizat, salubrizarea municipiului Brad, pentru ajustarea preţurilor şi tarifelor, analizarea acestora şi supunerea spre aprobare, în mod motivat, a noilor preţuri;
- asistarea operatorilor de interes local în procesul de accesare a fondurilor pentru investiţii;
- urmărirea modului de colectare a fondului de dezvoltare din structura tarifelor practicate de operatori pentru prestarea serviciilor publice privind alimentarea cu apă potabilă, canalizarea şi epurarea apelor uzate, colectarea şi evacuarea apelor pluviale, producţia, transportul, distribuţia şi furnizarea energiei termice în sistem centralizat şi salubrizarea municipiului Brad, precum şi a modului de utilizare a acestui fond, în dezvoltarea/modernizarea serviciului prestat;
- urmărirea, în colaborare cu operatorii existenți, a aplicării strategiilor locale pentru accelerarea dezvoltării serviciilor comunitare de utilități publice privind alimentarea cu apă potabilă, canalizarea şi epurarea apelor uzate, colectarea şi evacuarea apelor pluviale, producția, transportul, distribuția și furnizarea energiei termice în sistem centralizat și salubrizarea municipiului Brad;
- monitorizarea consumului de utilităţi publice (alimentarea cu apă potabilă, canalizarea şi epurarea apelor uzate, colectarea şi evacuarea apelor pluviale, salubrizarea, producţia, transportul, distribuţia şi furnizarea energiei termice în sistem centralizat) la nivelul sediului Primăriei Municipiului Brad, a instituțiilor şi serviciilor publice subordonate Consiliului Local al Municipiului Brad şi emiterea de propuneri în vederea optimizării acestor consumuri;
- pregătirea şi trimiterea rapoartelor de activitate către Biroul de monitorizare de la nivel de Prefectură;
- asigurarea evidenţei facturilor pe servicii de utilităţi publice, în conformitate cu programul anual de achiziţii publice;
- prezentarea rapoartelor de activitate şi supunerea acestora spre aprobare Consiliului Local al Municipiului Brad;
- participarea la ajustarea Strategiei locale de dezvoltare economico-socială, prin consultări cu autorităţile responsabile;
- asigurarea, împreună cu Compartimentul Achiziţii Publice, a achiziţionării, inscripţionării şi distribuirii europubelelor şi a altor recipiente adecvate, instituţiilor subordonate;
- asigurarea amplasării în instituţie a celor 3 recipiente de colectare selectivă a deşeurilor pe etaje;
- asigurarea amplasării, la intrarea în instituţie, a unui punct de colectare selectivă a deşeurilor destinat vizitatorilor şi personalului propriu;
- întocmirea, împreună cu Compartimentul Protecţia Mediului, a planului de măsuri privind colectarea selectivă a deşeurilor din instituţie;
- realizarea programului de instruire a angajaților instituției privind colectarea selectivă a deșeurilor;
- întocmirea şi afişarea la punctele de colectare a instrucţiunilor de lucru adecvate;
- asigurarea predării deşeurilor colectate selectiv operatorului economic autorizat, conform legislaţiei specifice în domeniu.