Site-ul oficial al Municipiului Brad

Compartimentul achiziții publice

Înapoi la Structura Primăriei
Vezi atribuțiile tuturor departamentelor primăriei

DISPOZIŢII GENERALE

Art. 42. Compartimentul Achiziţii Publice este un compartiment funcţional din cadrul structurii organizatorice a Direcției Tehnice, cuprinde trei posturi de funcţionari publici de execuţie şi asigură aplicarea legislaţiei privind activitatea de achiziţii publice.

PRINCIPALELE ATRIBUŢII

  1. întreprinderea demersurilor necesare pentru înregistrarea/reînnoirea/recuperarea înregistrării autorității contractante în SICAP sau recuperarea certificatului digital;
  2. elaborarea și actualizarea Programul Anual al Achiziţiilor Publice, pe baza necesităţilor şi priorităţilor comunicate de celelalte compartimente din cadrul Primăriei Municipiului Brad;
  3. întocmirea documentelor de justificare a alegerii procedurii/modalității de achiziție publică, elaborarea (sau coordonarea, în funcție de specificul achiziției) documentaţiei de atribuire împreună cu compartimentele solicitante, documentație care trebuie să cuprindă toate informaţiile legate de obiectul contractului de achiziţie publică, a procedurii de atribuire a acestuia (conform specificului şi pragului valoric), caietului de sarcini, documentaţiei descriptive, conţinutului contractului;
  4. îndeplinirea obligaţiilor legale referitoare la publicitate: anunţ de intenţie (după caz, invitaţie de participare), anunţ de participare, anunţ de atribuire;
  5. aplicarea și finalizarea procedurilor de atribuire, coordonarea activităţilor de primire, deschidere şi evaluare a ofertelor (întocmirea, împreună cu președintele și membrii comisiei de evaluare, a procesului-verbal de deschidere a ofertelor, procesului-verbal de evaluare, elaborarea răspunsurilor la solicitările de clarificări emise de ofertanți cu sprijinul departamentului care a solicitat achiziția, întocmirea raportului procedurii) şi asigurarea comunicării rezultatelor procedurii către toţi participanţii la procedură;
  6. întocmirea (sau coordonarea, în funcție de specificul achizitiei) raportului  procedurii de atribuire, conform legislaţiei în vigoare;
  7. întocmirea (sau coordonarea, în funcție de specificul achiziției) și păstrarea dosarului achiziţiilor publice de care răspunde (procedurile de achiziție directe de produse și servicii și procedurile pentru care este numit responsabil de achiziție), cel puţin 5 ani de la data finalizării contractului respectiv;
  8. întocmirea Strategiei Anuale de Achiziții Publice când cheltuilelile de capital preconizate pe parcusul unui an bugetar depășesc 125 milioane lei;
  9. monitorizarea și coordonarea aplicării procedurii de achiziție directă;
  10. inițierea şi finalizarea procedurilor de achiziție directă a produselor, serviciilor și lucrărilor  pentru care este numit responsabil de achiziție;
  11. participarea activă la lucrările comisiei de evaluare (evaluare oferte, întocmire documente aferente procesului de evaluare a ofertelor) din care face și parte;
  12. întocmirea notelor justificative, comenzilor și/sau contractelor aferente procedurilor de achiziție directă de produse, servicii și lucrări pentru care este numit responsabil de achiziție;
  13. utilizarea SICAP în conformitate cu legislaţia actualizată, atât în ceea ce priveşte achiziţiile directe cât şi pentru procedurile de atribuire stabilite în conformitate cu pragurile valorice;
  14. centralizarea referatelor anuale, pe necesităţi şi priorităţi, comunicate de celelalte compartimente din cadrul Primăriei Municipiului Brad, pentru întocmirea Programului Anual al Achizițiilor Publice și a Strategiei Anuale a Achizițiilor Publice;
  15. asigurarea suportului la elaborarea documentaţiei de atribuire (note justificative privind valoarea estimată, criteriul de atribuire, criterii de calificare, fișa de date a achiziției) și a documentelor suport pentru organizarea unei proceduri de achiziție (formulare, duae), care trebuie să cuprindă toate informaţiile legate de obiectul contractului de achiziţie publică, procedura de atribuire a acestuia (conform specificului şi pragului valoric), caietul de sarcini, documentaţia descriptivă, conţinutul contractului;
  16. asigurarea gestiunii materialelor consumabile – gestiunea primărie: furnituri de birou și materiale de curățenie.
  17. recepţionarea materialelor împreună cu comisia de recepţie, cu respectarea cerințelor legislative specifice, la primirea în gestiune;
  18. operarea obligatorie în fișele de magazie atât a notelor de recepție cât și a bonurilor de consum, la momentul efectuării operațiunilor, astfel încât stocurile din fișele de magazie să reflecte realitatea;
  19. introducerea în programul contabil, în ordine cronologică, a documentelor de intrare –ieșire pentru gestiunile materialelor consumabile – primărie: furnituri de birou și materiale de curățenie;
  20. întocmirea fișelor de magazie a materialelor consumabile – primărie: furnituri de birou și materiale de curățenie;
  21. asigurarea evidenţei achizițiilor directe, prin întocmirea unei situații care să cuprindă toate achizițiile directe efectuate în cursul unui an;
  22. asigurarea evidenței contractelor de achiziție publică încheiate, în conformitate cu Programul Anual al Achiziții Publice;
  23. după încheierea procedurii de achiziție publică, predarea unui exemplar din contractele încheiate compartimentelor de specialitate pentru urmărirea derulării acestora, pentru contractele unde este numit un responsabil;
  24. stabilirea, prin nota justificativă întocmită, a criteriile de calificare și selecție a ofertanților, precum și a criteriului de atribuire ;
  25. întocmirea notelor interne pentru restituirea garanțiilor de participare către ofertanții câștigători și necâștigători ;
  26. preluarea, de la compartimentele de specialitate, a proceselor-verbale de recepție parțială și finală pentru lucrările executate;
  27. înregistrarea în ordine cronologică a documentele distribuite Compartimentului Achiziţii Publice.
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support