Site-ul oficial al Municipiului Brad

Compartimentul situații de urgență

Înapoi la Structura Primăriei
Vezi atribuțiile tuturor departamentelor primăriei

DISPOZITII GENERALE

Art. 48. Compartimentul Situații de Urgență este un compartiment funcţional din cadrul Direcției Tehnice a aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Brad, cuprinde un post de funcţionar public de execuţie și un post contractual de execuție şi asigură aplicarea actelor normative privind protecţia civilă pe teritoriul municipiului Brad.

PRINCIPALELE ATRIBUŢII

  1. asigurararea aplicării actelor normative privind protecţia civilă pe teritoriul municipiului Brad;
  2. asigurarea prevenirii populaţiei împotriva atacurilor inamicului din aer sau a dezastrelor;
  3. asigurarea protecţiei populaţiei împotriva efectelor armelor de nimicire în masă, a armelor convenţionale sau a dezastrelor;
  4. asigurarea protecţiei bunurilor materiale ale cetăţenilor şi a valorilor culturale de pe teritoriul Municipiului Brad;
  5. participarea la acţiunile de limitare şi de înlăturare a urmărilor atacurilor inamicului sau a dezastrelor;
  6. participarea la asanarea teritoriului de muniţia rămasă neexplodată din timpul războiului;
  7. pregătirea populaţiei împreună cu Comitetul Local pentru Situaţii de Urgenţă pentru prevenirea dezastrelor;
  8. întocmirea situaţiilor privind pregătirea economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare;
  9. prezentarea propunerilor cu privire la concepţia aplicãrii mãsurilor de protecţie civilă pe teritoriului municipiului, concentrându-le în Planul de apãrare şi coordonarea activității la unităţile economice;
  10. pregătirea operativă a funcţionării punctelor de comandã-conducere cu documente şi aparaturã de înştiinţare şi alarmare;
  11. pregătirea şi desfãşurarea cu organele de protecţie civilã a antrenamentelor şi aplicaţiilor sub îndrumarea Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă «Iancu de Hunedoara» al judeţului Hunedoara;
  12. elaborarea, potrivit dispoziţiilor Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă al judeţului Hunedoara, a Planul pregãtirii pentru protecţia civilã şi situaţii de urgenţă pe raza municipiului Brad şi la agenţii economici subordonaţi, urmãrirea şi analizarea periodică a îndeplinirii acestora, raportând situaţia la inspectorat;
  13. executarea planificării controalelor de sprijin şi îndrumare la unităţile economice organizate pe linie de protecţie civilă;
  14. cooperarea cu U.M. 01099 Brad, Poliţia Municipiului Brad şi Poliţia Locală a Municipiului Brad;
  15. întocmirea evidenţei şi verificarea întreţinerii, conservarii şi a modului de folosire a fondului de adăpostire;
  16. participarea la elaborarea măsurilor privind funcţionarea reţelelor de alimentare cu energie, apã, canal, în situaţii speciale;
  17. organizarea şi asigurarea înştiinţării şi alarmarea populaţiei despre pericolul atacului din aer, a calamitãţilor şi a catastrofelor şi se preocupã de menţinerea în stare de funcţionare a sistemului de alarmare şi înştiinţare;
  18. întocmirea evidenţei materialelor de protecţie civilã și întreţinerea lor;
  19. întocmirea şi înaintarea Inspectoratului judeţean pentru Situaţii de Urgenţă a rapoartelor, sinteze şi propunerilor stabilite prin dispoziţii şi ordine;
  20. participarea la convocări şi exerciţii conduse de Inspectoratul judeţean pentru Situaţii de Urgenţă;
  21. întocmirea evidenţei militare a personalului Primăriei Municipiului Brad şi a unităţilor subordonate şi îndeplinirea sarcinilor primite în legãturã cu aceastã activitate;
  22. analizarea şi informarea periodică a Consiliul Local al Municipiului Brad despre stadiul realizãrii activitãţii de protecţie civilã ;
  23. asigurarea transportului de materiale şi hranã în caz de situaţii de urgenţă şi rãzboi pentru executarea acţiunilor de intervenţie;
  24. verificarea respectării măsurilor generale de prevenire a incendiilor la construcţiile aparţinând domeniului public şi privat al Municipiului Brad, precum şi la instituţiile publice din municipiul Brad;
  25. îndeplinirea atribuţiilor de cadru tehnic în domeniul apărării împotriva incendiilor, prin dispoziţia Primarului Municipiului Brad;
  26. întocmirea si actualizarea în cooperare cu comisiile de protecţie civilă a documentelor operative şi de conducere de protecţie civilă;
  27. asigurarea, verificarea şi menţinerea în mod permanent a stării de funcţionare a punctelor de comandă (locurilor de conducere) de protecţie civilă şi dotarea lor cu materialele şi documentele necesare potrivit ordinelor în vigoare;
  28. organizarea şi conducerea, prin comisiile de protecţie civilă de specialitate, potrivit ordinelor şefului protecţiei civile, a acţiunilor formaţiilor de protecţie civilă pentru înlăturarea urmărilor produse de dezastre, atacuri aeriene sau teroriste;
  29. colaborarea cu organele Inspectoratului pentru Situații de Urgenţă al judeţului Hunedoara în domeniul apărării împotriva incendiilor.
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support