Conform prevederilor Legii nr.102/08.07.2014 privind cimitirele, crematoriile umane şi serviciile funerare şi ale Hotărârii Guvernului nr.741/12.10.2016 pentru aprobarea Normelor tehnice şi sanitare privind serviciile funerare, înhumarea, incinerarea, transportul, deshumarea şi reînhumarea cadavrelor umane, cimitirele, crematoriile umane, precum şi criteriile profesionale pe care trebuie să le îndeplinească prestatorii de servicii funerare şi nivelul fondului de garantare, prestatorii de servicii funerare au obligaţia a obţine avizul consiliului local al unităţii administrativ-teritoriale pentru desfăşurarea activităţii respective.
Prevederile Legii nr.102/08.07.2014 şi ale Hotărârii Guvernului nr.741/12.10.2016 stabilesc serviciile funerare, condiţiile de funcţionare, criteriile profesionale, condiţiile şi documentele necesare avizării serviciilor funerare, precum şi alte prevederi specifice.
Pentru obţinerea avizului Consiliului Local este necesar completarea unei cereri tip şi ataşarea umătoarelor documente :
- certificatul de înregistrare eliberat de O.R.C .recodificat cod CAEN Rev.2;
- certificatul constatator (activităţi cod CAEN Rev.2) – pentru punctul de lucru eliberat de O.R.C;
- actul de deţinere al spațiului (extrasul de carte funciară, pentru informare, actualizat la zi, act de proprietate spaţiu, act de proprietate teren + autorizaţie de construire spațiu, contract de închiriere valabil pe anul în curs înregistrat la A.N.A.F., contract de comodat, copie după autorizaţia de construire privind schimbarea destinaţiei spațiului – dacă este cazul);
- autorizația sanitară de funcționare emisă de către D.S.P. Hunedoara;
- dovada că nu are datorii restante la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat și bugetul local;
- dovada că are constituit fondul de garantare sau asigurarea de malpraxis;
- contracte de muncă pentru cel puțin 3 angajați cu competențe specifice necesare în conformitate cu prevederile H.G. nr. 741/2016, actualizată și dovada înregistrării în Revisal;
- contract cu firme specializate pentru colectarea deșeurilor menajere și a deșeurilor rezultate din activitatea de îmbălsămare/tanatopraxie, asimilabile deșeurilor medicale;
- declarație de impunere în vederea stabilirii cuantumului taxei de salubrizare pentru utilizatorii noncasnici.
Cererea tip, semnată olograf de către reprezentantul legal al firmei și documentele necesare, pot fi transmise:
- prin poșta electronică, la adresa: bradprim@yahoo.com;
- prin Poșta Română/curier la sediul Primăriei Municipiului Brad din municipiul Brad, strada Independenței, nr. 2, județul Hunedoara;
- prin depunere la Registratura Primăriei Municipiului Brad cu sediul în municipiul Brad, strada Independenței, nr. 2, județul Hunedoara.
Prestatori de servicii funerare avizaţi de către Consiliul Local al Municipiului Brad
Nr. Crt | Denumire prestator servicii avizat | Sediul Social | H.C. L. avizare |
1 | S.C. MATSERV S.R.L. | Brad, str. Avram Iancu, nr.12 | H.C.L. nr.199/19.12.2024 |
2 | S.C. GOLD FUNERAR G&M S.R.L. | Brad, str. Republicii, nr.15 | H.C.L. nr.200/19.12.2024
Transportul persoanelor decedate |